söndag 18 mars 2007

Studentspex och Sörbykyrkan

Ojoj, nu har här hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja...

Igår var jag på Örebro Studentspex: Churchill! Fantastiskt bra! Och Dennis insats i Freuds dödscen var otrolig!! Har aldrig skrattat så mycket... eller åtminstone kändes det i magen efteråt...
Och publikens "Omtag! Omtag!" blev väldigt lyckade! Fatta vilka duktiga skådespelare!

Vi var ett gäng som käkade på Max efteråt. Gottgott! Kvällen avslutades hemma hos mig & Elin med "rundan" - alla ställer en fråga som alla måste svara på. Nu känner jag de personerna lite bättre... =)

Idag har jag varit i Sörbykyrkan på gudstjänst. En radikal predikan av Erik! Otrolig! Vågar inte ens citera... men jag stöttar honom fullhjärtat! Han är en god förebild för mig i mitt kristna liv!
Jag sjöng under gudstjänsten - men jag blev så påverkad (känslomässigt) av Eriks predikan så min röst höll inte så bra. Så sista låtens sista vers försvann... Tyvärr...
Men tokigt bra texter hade jag! "Sjung till Jesus!" som Erik Tilling har på sin skiva "I din hand ligger mina dagar". Och "Dig som kom att oss försona". Bra budskap! Om ni får chans att höra de - gör det!

Var på lunch hos Emma, Charlie och en skrattande Elias =) God mat, trevliga samtal och en väldig diskussion om Sörbykyrkans framtid. Goda vänner är det bästa som finns! Tur att de är så nära...

Idag har Elin bakat bullar - gott att äta nybakt och dricka te ikväll! =) Och nu ska vi se på film...

2 kommentarer:

Magnus Norberg sa...

Hej Emi, Magnus Norberg här :) Kul att du har en blogg...fina bilder du tar med.

Emi sa...

Hej Magnus! Kul att du hittat hit! =) Tack för kommentaren!