söndag 25 mars 2007

Maria Bebådelsedag - "Jag är Herrens tjänarinna. Må det ske med mig som DU har sagt."

Klockan omställd? (Två i kyrkan som kom precis lagom till Välsignelsen... hehe) Och våfflorna uppätna...? Bra! =) Då fortsätter vi...

Gudstjänst i Sörbykyrkan. Det förstaCharlie stack under nästan på mig när jag satt mig ner på stolen var Elins soppslev! De hade råkade sno med sig den igår... Blev lite paff!
Sen måste jag erkänna att jag inte lyssnade så noga på Eriks predikan idag... Men jag har ett gott skäl: jag passade Elias! Men söndagens texter tycker jag ändå är häftiga: Maria är verkligen ett föredöme när det gäller lydnad. "Jag är Herrens tjänarinna. Må det ske med mig som DU har sagt." Önskar jag vågade be det oftare...

Efter gudstjänsten hade vi hemgruppsamling för alla hemgrupperna i Sörby (dvs hela tre stycken!) och övriga intresserade. Vi var ca 20 vuxna som lagade och åt mat tillsammans. Den enkla men ultimata Tacon! =) Perfekt i alla lägen! Till efterätt - äppelsmulpaj med glass! Mums!
Vi lekte ordlekar och umgicks och avslutade med en andakt och disk!

På min cykeltur hem mötte jag Frida & Jenny. Roligt att få bara säga hej. Och Fridas byxor va verkligen snygga! (Nu har du hört det igen...) Fick en cykeltur till stan med Peter - lite oväntat... Vi diskuterade hockey - tänk att jag kan säga så mycket trots att jag e ointresserad! Rätt bra jobbat av mig...

Ikväll insåg Elin att det inte går att genomleva våffeldagen utan våfflor... Men alla våra tappra försök att få hit några vänner var meningslösa... hela tre stycken försökte vi få tag på, men alla var upptagna! Jaja, nu vet de att vi tänker på de i alla fall...

Imorgon har jag tänkt låna lite böcker på bibblo så jag har något att läsa istället för att hänga här hela kvällarna... =P Några tips på bra böcker?

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Hundra och en dag" rekommenderas varmt... den står i vår bokhylla... trevlig läsning! ;)

Anonym sa...

Ja vill äta våfflor med dig...sakna. En överraskning ihelgen var att vår utbytesstudent från australien damp ner på torskväll o åkte hem idag.. så nu har jag ätit våfflor med henne istället.. kul de me.. men du är ändå saknad vännen. mycket.. SKOG