lördag 24 mars 2007

Örebro igen

Nu är jag tillbaka i hemstaden. Lite lugnare och mindre förvirrad...? Njaa... det hjälpte nog inte =P Haha!

Var i Göteborg med syster i torsdags eftermiddag/kväll. Vi hade väldigt trevligt. Gick i secondhandaffärer och sen åt vi mat och pratade. Skönt att diskutera skolan när man befinner sig på en annan plats. Jag inser ännu en gång att jag inte vill ha ett till Hjälmaredsår - även om det skulle vara skönt att slippa alla kraven och "måsten" som finns i "verkligheten"... Men jag tror inte jag skulle stå ut med alla intriger, känslor, relationer, funderingar osv som jag ser på folkhögskolor. Det dök även upp under samtal jag hade på fredagen. Det hela resulterade i att jag faktiskt längtade hem till Örebro.

Under fredagen var jag på skolan, tog en promenad runt Färgen tillsammans med Maria. Väldigt skönt att få göra som på "den gamla goda tiden". Men skönt att prata om helt andra saker än just Hjälmared. Församlingsliv och andliga hem var det stora temat. Spännande och inspirerande att få dela med sig och ta del av erfarenheter...

På tågresan hem var jag med om en spännande sak! Tåget stannade utanför Herrljunga (typ en kvart från Alingsås...) och vi fick höra att loket var trasigt och föraren försökte fixa det. Efter 25 minuter så slocknade ljuset! Och då var det skymning ute... Så vi satt där i mörkret i två timmar och filosoferade! ;) Några överförfriskade (?) damer skrattade högljutt under tiden, roligast var tydligen konduktörens skämt; "det ser lite mörkt ut..."! Väldigt många började frenetiskt knappa på mobilerna, alla hemma skulle få höra hur dåliga SJ va, hur sent de skulle komma hem, hur mörkt mökret egentligen va där ute på landet... osv...
Väldigt intressant att observera... Själv försökte jag stänga ute allt babbel och istället lyssna på bra musik och fundera över att två timmars stillasittande på tåg egentligen inte borde störa oss så förfärligt...
Vi kom i alla fall iväg och blev 3 timmar sena. Så jag var hemma halv 12 inatt. Bara att gå hem med packningen och klä om för att sticka till Kåren! Jag hade ju Kaffevagnen... Dansgolvet rockade och vi röjde oss svettiga! Sen kaffekokande och förberedelse för att gå ut. Roligt värre! Min kväll utanför blev inte så innehållsrik - folk var inte så taggade på att samtala med mig... Trots att jag försökte!

Men gissa om jag sov gott inatt!! Sovmorgon också... Och jag lyckades somna om flera gånger på förmiddagen! Vilken lycka!

Dagen som bestått av en lång dusch, snack med Elin, första besöket på Hemköp (tillsammans med Emma och Elias) och sen kvällsmat med familjen Cronberg kan jag känna att dagen tagit ut sin rätt. Ser faktiskt fram emot att få sova. Kanske mest för att jag vet att det försvinner en timme inatt. Glöm inte bort det... Och glöm inte våfflorna imorgon heller!

1 kommentar:

Anonym sa...

HIhi, du skriver rätt roligt! Kul att veta allt som redan uppdaterats!:) Jaja, tycker om dig bruden! kram