torsdag 22 mars 2007

Hjälmared! =)

Nu är jag på Hjälmared, mitt andra hem ;)
Har träffat gamla lärare, gått omkring på området och minns allt... Det är fantastiskt! Men samtidigt vemodigt... Blir lessen av att inte få ha ett sånt skönt liv, men samtidigt är det tacksamt att slippa va så förvirrad som jag var här.

I tisdags när jag kom till Alingsås station så mötte jag Stellan! Så jag och syster (+ packning och hennes cykel) fick skjuts till skolan. På kvällen kom Johnny ut en sväng - så vi satt och snackade ett par timmar. Härligt! Roligt att han e samma gamla människa! Lätt att umgås med, som vanligt!

Igår var jag med på lektioner med Pas. Han undervisar väldigt bra! Förstår att klassen kommer sakna honom! Sen fick jag se på volleyboll-turnering. Distriktsmästerskap, minsann... Det var på min tid också! Hjälmared vann, fick jag veta idag...

Igår eftermiddag åkte jag till Göteborg. Träffade först kusin Micke, tog en kopp kaffe ihop på stationen, vår vanliga träffpunkt... Sen träffade jag Anna, min kära kombo, och vi umgicks hela kvällen. Promenerade till ett café, åt mat och pratade. Otroligt så skönt...

Idag har jag hunnit vara med på en lektion i kyrkohistoria. Luther... Har ju redan hört... =P
Sen fick jag skjutsa en biblare till vårdcentralen för stukad fot. Roligt att köra automatväxlad... Men jag saknar att få leka med kopplingen - så jag vill nog inte ha nån sån.

Maten här är speciell! Trevligt sätt att umgås. Idag var det ärtsoppa och pannkakor. Typisk torsdagsmat här på Hjälmared! =)

Nu i eftermiddag har jag tänkt åka till Göteborg... Har bara inte kommit mig för än...
Behövde kolla min mejl och sådär... Får väl se vad syster och jag hittar på i stora stan.

Chriss; jag har hälsat Hjälmared från dig. Stått ute på bryggan, sjungit "Himmelske fader", varit i biblioteket... Har inte hunnit spela i Aulan eller i kapellet än bara...

Imorgon åker jag tillbaka till Örebro. Lite lugnare och mindre förvirrad. Tur att miljöombyte påverkar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Emilie! Nu gick det bättre. Kul att se din blogg! Lycka till i bloggosfären!

Anonym sa...

Hejsan Underbara Emy! Det var otroligt roligt att träffa dig i Göteborg =) Så skönt att bara sitta och snacka. Underbart att du stått på bryggan sjungt "himmelske Fader"...ska nog leta fram cd:n som Elin brände o lyssna på den! *minnas* Roligt att du har en blogg. Snyggt! Kramkram