tisdag 20 mars 2007

Ledig dag ---> Bönegrupp - mitt hemma!

Igår hade jag ledig dag... Igen! =) Jag och Elin tog en promenad längs ån - trevlig pratstund!

På eftermiddagen gick jag på stan med Emma & Elias. Trevlig pratstund där också =) Även om den stördes mer av lite barngnäll... ;) Men Elias var faktiskt riktigt mysig när vi satt på Hälls och fikade. Då va han lugn ganska länge i min famn. Det gillar jag =)
Läskigt hur småbarn påverkar. Kanske framförallt tjejer... hehe. Men jag nöjer mig med Elias lite då och då =)

På kvällen kom min bönegrupp hit. Elin hjälpte mig laga maten, och den blev riktigt god! =) Lyckat! Bönegruppen blev mest samtal och bön. Eriks predikan i söndags påverkar oss alla och vi kände att vi behövde reda ut lite mer. Stora böneämnet just nu. Vad händer nu i Sörbykyrkan?!

Det är väldigt skönt att jag trivs bra i min bönegrupp, vi kan dela många av livets stora ämnen med varandra och det känns bara bekvämt! Äntligen har jag hittat hem! =)

Efter en god natts sömn, god frukost, och till sist, en kopp kaffe i fönstret med sol, så hamnade jag här. Tänkte bara skriva det sista innan jag hoppar in i duschen och sen packar för att åka till Hjälmared! Ska bli underbart att besöka ett gammalt hem! =) Träffa Malena, njuta av naturen, hänga med folk, träffa Anna, göra Göteborg...

Vi hörs på fredag för uppdatering =)

Ps. Roligt med kommentarer =) - vet inte riktigt om jag tänkt att jag ska svara de egentligen...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

fusk. ja vill oxå till hjälmis. har inte varit där sen kamratmötet då vi slutade..ha de gött o hälsa alla. Puss puss SKOG

Anonym sa...

ja kul med din bönegrupp... tack för att jag fick låna elias lite... han är bra mysig... :)