torsdag 4 juni 2009

v. 23

Japp, min första vecka som 50% arbetslös har sparkat igång! Detta har inneburit besök hos arbetsförmedlingen, broschyrläsning, blanketter... och massa frågor!

På jobbet har det inneburit oro för att få arbetet att gå ihop sig: är svårt att klämma in massa besök varje dag, tätt, tätt efter varandra och samtidigt ha det avslappnat... Men det ska nog lösa sig om några veckor. Då blir det ännu färre sammanträden och möten med personal.

I morgon ska jag ringa min a-kassa och få försöka få svar på företagsblanketten. Sen är det RGRM-träning med mina kursare! Blir schysst!

För övrigt tog jag nog ut mig (för första gången) på simningen igår morse. Har tok-ont i låren idag! Blä!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Läste förresten om en tjej som inte fick a-kassa alls för att hon var egenföretagare (hade hästgård hemma som drevs med förlust) så jag hoppas det inte blir något krångel för dig och massagen. Akassan ansåg inte att hon stod till marknadens förfogande alls, trots att det faktiska arbetet på gården sköttes två, tre timmar kvällstid och hon hade gården även innan när hon arbetade heltid. Akassorna är minst sagt petiga och gnälliga nu för tiden! Jag ska hålla alla tummar och tår jag har. KRAM!

Malena Nilsved sa...

Coolt.

Jag tog också ut mig på simningen. Eller hade nån skum sorts träningsverk från något jag inte vet vad. Så när vi var och simma igår, så kände ja att jag inte riktigt orkade ta i som jag brukar. As drygt! Men det gick bättre tillslut. Men fortfarande förundrad!

Ses snart ;)