onsdag 3 juni 2009

Röstkort + körkort

Jag har förtidsröstat idag. Lika bra, så slipper jag och syster ett moment till att klämma in i helgen... Så, jag knallade in på Nordstan. Jag tror bestämt att det hela Gbg är där varje gång jag går dit... Avskyr folkmassan! Menmen. Mitt där mellan 5:an och 6:an får jag helt enkelt upp mitt körkort, knallar in med min valsedel och mitt röstkort och sträcker fram det till kvinnan i disken, som smilar och tittar upp på mig: "Du är lik kronprinsessan på denna bilden, det vet du va?" Jag fnisssar (sådär tjejigt ni vet?) när kvinnan visar upp mitt körkort för sin kollega + kvinnan bredvid mig som också ska rösta. Och de nickar och instämmer - jag är lik henne.

Se där, Elin - ännu ett tillfälle! Nu har det bara gått ett år sen förra gången! Haha!

1 kommentar:

Jenny sa...

Haha, vad skoj! När jag var yngre fanns det vissa som sa jag var lik också. Tror helt enkelt det har med glasögon, brunt hår och kraftig haka att göra! :D