fredag 26 juni 2009

Dessa musiker som lämnar avtryck...

2 märkliga besked samma dag. Micheal Jacksons död läste jag om som hastigast i morse. Blev liksom ingen tid vid snabbfrukosten... Men hela förmiddagen funderade jag på det. Och inser att mest av allt tänker jag på "Heal the world"... Balladen som fick min bror att kräkas :P Men den var bara så fin - och lätt att få gråta till när det behövdes... Jag tror vi sjöng den på någon FN-dag i skolan också... Antagligen i Sävjakyrka.

Senare på förmiddagen kom ett glädjande sms från Chriss! Det blir ännu en otrolig fest ihop: Kirk Franklin! Den 8 nov så får vi praisa med Kirk & hans vänner. Denna gången i Globen! WOW!

Ser verkligen fram emot detta... Glädjetårarna och förlåtelse i "Hejdå, hejdå, hejdååå..." satte sina spår. Blir även härligt att få höra hans musiker igen.
Och Mr Franklin lovade ju att komma tillbaka nästa år - han höll sitt löfte!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Ja... den första nyheten var lite chockerande.
Vad kul med sång i Globen! :) Kommer det vara ett event där publik får kika/lyssna också?

Emi sa...

Haha! Jajemän - det är en gospelkonsert! Jag och Chriss ska bara stå i publiken, liksom förra året :P

Emma sa...

Sandra ska också på Kirk... Också ska jag tillägga att jag har börjat läsa din blogg igen :)

Emi sa...

Välkommen tillbaka Emma =) Har saknat dina kommentarer...