måndag 8 juni 2009

Tankar om helgen

Nu har syster åkt. Det blev tomt...
Men vad härligt det är när man kan snacka barndomsminnen, fylla i varandras meningar, fnissa åt samma dåliga skämt, gå på konstmuseum och njuta av samma tavlor...
Jag saknar det här i Göteborg. Även om jag aldrig hinner känna mig ensam som mitt liv har sett ut i vår, så känns det ändå väldigt tomt när någon som känner en väl finns hos en för en liten tid och sen försvinner.

Jag undrar vad jag ska hitta på i veckan, nu när alla aktiviteter är slut... Kanske ska plocka fram färgerna och måla? Eller använda symaskinen? Kanske äntligen ska köpa den där taklampan?? Läsa färdigt mina böcker? Skriva teoriprovet i massagen...?
Suck... var ska man börja?!

Har för övrigt läst en intressant uppsats om hår och genus. Spännande!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Klart det blir tomt, även om vänner och kollegor är bra behöver vi också familjen nära. (min åsikt iallafall!)
Om jag får föreslå tycker jag du börjar med teoriprovet och sedan målar. Det är så mycket vackra färger ute nu. :)

Malena Nilsved sa...

Jag kommer åter. Jag lovar. Tack, tack, tack!