torsdag 28 maj 2009

Orgelspeleri

Jag sitter just nu och pillar med mina musikfiler. Jag har spelat in mig själv när jag övar orgel. Rätt nyttigt... och jobbigt att höra efteråt. Men ska jag våga spela för folk är det lika bra att nöta in så mycket det bara går.
Men oj, vad störandet det är att orgelpallen knarrar hela tiden! Man kan ju inte sitta still och samtidigt spela över hela registret med fötterna. Suck!

Ska försöka mig på en gudstjänst i augusti... Men så länge så blir det en liten skiva för farmor att lyssna på.

Nu beger jag mig till Småland och Skåne för helgen. Ingen rast, ingen ro ;)

2 kommentarer:

Malena Nilsved sa...

This we like! Snart ses vi! Glädje!

Jenny sa...

Du bränner över låtar till din farmor? Vad trevligt! Jag skulle också gärna vilja lyssna... *hint* Ha det så skönt i helgen!