onsdag 6 maj 2009

En kort reflektion så här vid lunch...

Jag skadar mig väldigt sällan. Men den här veckan har så löjliga små saker gjort väldigt ont. I söndags, i min frustration över jobbet, lyckades jag gå för snabbt i min hall och sparkade in stortån i byrån. Ajaj. Blod, sprucken nagel och jag fick för första gången på VÄLDIGT LÄNGE använda plåster. Fruktansvärt obekvämt med strumpor, men man får väl överleva. Star Wars motiv på plåstret för att muntra upp mig... Tur att det va rött - det gjorde mig nog gladare!

Menmen. I min okoncentration idag på för middagen skar jag mig på långfingret med en bit glas (fråga inte...) men tack och lov lyckades jag undvika att bloda ner hela datorn!

I vilket fall. Jag har ett halvtids jobb till sista sept. Drömlivet är slut. Dags att inse verkligheten - rullstolar, here I come!

Så jag har en bajsvecka. Hjälpte inte att sova länge i natt heller. Men trots detta känner jag mig snyggast idag (ovanligt).

Livet är konstigt.

9 kommentarer:

Annzis sa...

Gumman gumman! Vad tråkigt att bara jobba till sept. Gumman! Du hittar säkert ett bra jobb någon annanstanns! Du är bäst! Glöm inte det! puss

klas sa...

Beklagar detta. Hoppas det dyker upp något annat som kan kännas bra. Kram och bless.

Malena Nilsved sa...

Jag hoppas du får stanna längre.. mer och mer! Mer tanter åt folket.. (folket=em)

love

Jenny sa...

Bra att du iaf känner dig snygg idag, trots alla olyckor. Jag kan bara hoppas att allt elände löser sig, här som där. Kram!

Mattias Hermansson sa...

Usch, förstår att det känns tungt.. Men gör vad du kan med situationen, och lägg det i Guds händer(yeah, klyschor! vad vore vi utan dem ändå?), så ska du se att det finns ett ljus vid horisonten.

Elin sa...

Ledsen att du har det jobbigt... hoppas att du får mer jobb och att det ska lösa sig.

(förresten, roligt att du hade Star Wars-plåster, jag "samlar" (okej, det låter löjligt, jag vet...) på roliga plåster! Nästa gång du skadar dig kan du få ett muminplåster av mig ;) )

Emi sa...

Tack för stöttning, ni fina!

Susanne sa...

Kan inte mer än instämma...beklagar att drömjobbet visade sig vara tidsbegränsat. Lycka till med att hitta ett nytt, med din nyvunna erfarenhet och vilja och kunskap så kommer säkert folk fråga efter dig *kramar om* Gud hade väl inte satt dig i gbg om han inte tänkt att du skulle kunna försörja dig =) Kul att göra om skivinspelningen...den lyssnar jag gärna på någon gång =) Saknar dig, gumman *kramar om* ta hand om dig i storstan

Anonym sa...

Å, nej... vad tråkigt att det kanske tar slut, men det kan ju finnas mer än ett drömjobb!
Tänker på dig!
/Frida