fredag 22 maj 2009

Glad förmiddag och snart helg...

Nu har jag precis kommit till kontoret efter en lååång stunds underhållning och sen ett mycket gott samtal med Harry & Marianne Persson. De är otroligt fina människor och har gett mig och damerna sådan glädje idag! Harry är ju pianist och spelade på Bröjtigans (hur det nu stavas?? Hittar inget på google, och de borde ju veta _allt_! Eller?) för en himla massa år sen. Och nu satte han sig och rev av en massa stycken (utantill givetvis!) och damerna suckade så där som de säkert gjorde på den tiden med ;) Marianne bjöd verkligen på sig själv - sjöng, dansade och skojade.

Och efteråt kommer de fram och tackar mig! Är inte sådant besynnerligt?? Jag fick tack för att jag såg så glad ut... Man kan ju inte göra annat när ens damer är lyckliga och sjunger med i alla sånger och lever upp! Å så har vi en kändis som fått mycket applåder i sina dagar... Haha! Vilket minne detta kommer bli!

Det blev en god förmiddag, trots ofrivillig sovmorgon och toksnabb frukost och il-cykelfart till jobbet...

5 kommentarer:

Jenny sa...

Låter ju bra med glada damer! :D Hoppas du inte regnar bort därborta (här har det varit störtskurar hela dagen). Ha en fin helg!

Unknown sa...

Breutigams tror jag!

klas sa...

Och vad glad man själv blev av detta inlägg :) Allmänbildande också. Harry Persson, alltså. "Bräutigams" tror jag är den korrekta stavningen. Skylten svischar förbi nån sekund i Galenskaparna/AfterShave´s video till "Piff, puff, paff". Se och lär ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=kQpSEHb3sMU

Mattias Hermansson sa...

Yes. Bräutigams, och här finns lite info :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Br%C3%A4utigams

Emi sa...

Tack för era kommentarer =) Roligt när ni har lite mer koll än mig!