tisdag 29 januari 2008

Identitet 2

Jag har börjat grubbla igen... Dessa relationer! >(
Har funderat över vem jag är i andra ögon (det är omöjligt att släppa!). Så jag ställde några frågor till några vänner (tänker fortsätta med detta, så bli inte förvånade om det dyker upp ett mejl...) för att lista ut om många tänker lika om mig.

Sen försöker jag fatta att jag måste vara jag, med precis mina egenskaper... och det kompletterar min omgivning, med precis de egenskaper som de har. Och ingens egenskaper är mer värda. De behövs bara i olika sammanhang... Jag måste bara inse det här nån gång!

7 kommentarer:

Anonym sa...

det viktigaste är att ha sin identitet i Gud. där är ditt sanna jag. men intressant att fundera på vem man är i andras ögon

Anonym sa...

Hm... jag måste nog komma in och kommentera på inlägget ovan. Självklart är det viktigt att ha sin identitet i Gud om man tror på han. Men begreppet identitet är nog flerdelat tror jag.

Människans identitet är det som definierar den unika människan. Den kan vara självdefinierad (hur jag upplever mig själv, vem jag är och inte är) eller definierad av andra. Eller om det helt enkelt är så att man definierar sig genom flera saker. Både genom andra och genom sig själv. /Frida

Anonym sa...

inlägget var riktat (mest) till Emi - som tror på Gud mig veterligen. jag sa ingenting om definitionen av "identitet"

Emi sa...

När jag funderat lite till på det här med identitet så blir min nästa fråga: Vad innebär det rent praktiskt att ha sin identitet i Gud?

Anonym sa...

Bra fråga emi... det har jag oxå funderat på.

Emi sa...

Och VEM ska jag få svaret av? =)

Anonym sa...

Jag tror med på Gud, men som sagt, vad betyder det att ha sin identitet i Gud... /Frida