lördag 12 januari 2008

En helt vanlig fredag i Göteborg?

Blev inte mycket sömn hos Anna. Vi hade ju så mycket att prata om! Fnissig bussresa in till stan på morgonen. Satt i Nordstan mellan 9 och 10 och observerade folk. Hade tänkt att plugga men folket var intressantare! Sen satt jag på café på Götaplatsen. Pratade jämställdhet med ägarinnan (inte mitt fel!!) och sen pluggade jag. Gick på konstmuseet ett sväng... Vilken miss att de höll på att sätta upp nya utställningar så nästan inget var öppet! Så syster, jag fick ingen wow-upplevelse...

Grät när jag åt min lunch dock... Avsnittet i min pluggbok får mig att inse att jag aldrig vill bli politiker! Och kul att sitta och gråta på en lunchrestaurang där det enbart är män...
Vad säger detta...?

Träff med Anna efter lunch, tog en öl och pratade. Sen tog jag en kopp te med Niklas.
Och sen lugn kväll hos kusin och hans fru. Middag, prat och trevligt! Och jag lyckades hålla mig från tårar, trots känsliga ämnen. Kanske pga utlopp tidigare?

1 kommentar:

Malena Nilsved sa...

Crap! Varför, varför?!

Plus att nu fick du mig att längta tillbaka till detta underbara ställe ännu mer. När skulle det va klart.? med nya utställningar?

Va underbar resan verkat va... Bra för dig! Lite firande!

love