torsdag 24 januari 2008

Fields of Gold

Dags för nytt musiktips! Idag har jag övat flitigt på Fields of Gold. Eva Cassidys version har fastnat! Den kan du lyssna på här!
Och texten kommer nedan:

Fields of Gold – Sting

You'll remember me when the west wind moves
Among the fields of barley
You can tell the sun in his jealous sky
When we walked in fields of gold

So she took her love for to gaze awhile
Among the fields of barley
In his arms she fell as her hair came down
Among the fields of gold

Will you stay with me will you be my love
Among the fields of barley
And you can tell the sun in his jealous sky
When we walked in fields of gold

I never made promises lightly
And there have been some that I've broken
But I swear in the days still left
We will walk in fields of gold
We'll walk in fields of gold

I never made promises lightly
And there have been some that I've broken
But I swear in the days still left
We will walk in fields of gold
We'll walk in fields of gold

Many years have passed since those summer days
Among the fields of barley
See the children run as the sun goes down
As you lie in fields of gold

You'll remember me when the west wind moves
Among the fields of barley
You can tell the sun in his jealous sky
When we walked in fields of gold
When we walked in fields of gold
When we walked in fields of gold

10 kommentarer:

Anonym sa...

ja, den är så fin. Åh, kanske ska ta och lyssna på Cassidy imorrn. Ibland glömmer jag vilken bra musik jag har. Lyssnandet går i perioder.
Kram Emma

Emi sa...

Det tycker jag du ska göra! =) Skönt att jag kan få påminna någon ;)
Kram

Anonym sa...

även den svenska versionen är väldigt fin (tyvärr får man inte Eva C att sjunga den...) kram anna

Emi sa...

Jag har också hört en svensk version, men den är skriven av en Örebroare... Vem har översatt den du har hört, Anna?

Anonym sa...

vet inte. har bara hört den på ett bröllop /anna

Emi sa...

Ok, kanske Örebroarens? ;) Hehe... Men jag har tyvärr inte hans svenska text. Ska fråga...

Anonym sa...

vare inte hon som va på LO's nyårskonf?

Emi sa...

Nä, Eva Cassidy dog 1996...

Anonym sa...

Väldigt fin låt! Vet du vad den heter på Svenska? Och hur man kan få tag på texten. Tack!

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack