torsdag 28 januari 2010

Mitt liv går i ett

... jobb, kör, gitarr, mat, telefon, sova, jobba, barnkör, chatta, kyrka, orgel, läsa, städa, tvätta, äta, sova, jobba, sjunga...

Igår diskuterade jag & pappa min empatiska sida. Som ger mig dåligt samvete. Allt för dåligt samvete... Att jag inte ens orkar lyssna på min syster, för jag har redan kört slut mig själv genom att vara på jobbet och lyssna på tanterna, chatta med folk som behöver, prata i telefon...
Jag måste som vanligt hitta en balans... Jag lär mig aldrig!

Men i natt sov jag tillräckligt mycket och det kändes som att det blev en väldigt bra dag idag pga det. Har kommit på i veckan att jag har väldigt bra kollegor. De stöttar mig och uppmuntrar mig. Idag fick jag spontana kramar av pensionärerna. Och även kramar av en av grabbarna i barnkören... Det värmde! Fina människor i min omgivning!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Sömn är nog a och o för att orka, både med allt och ingenting. :) Ha en trevlig helg! kram.

Mattias Hermansson sa...

Glöm inte att andas!