torsdag 2 oktober 2008

Förändringar ska ske i liten skala. Lite mer, eller lite mindre.

Det har jag lärt mig idag. Tänkte bara skriva ner några kloka saker som jag fått lära mig på Mötesplats Göteborgs Stad idag av Mark Levengood och Christer Ohlsson. Det var mycket humor och mycket allvar. En lärorik eftermiddag för mig. Och jag blir bara lyckligare...

Mark ställde fyra frågor:
Vad hör jag hemma? (Inte geografiskt)
Vad är jag bra på?
Vad är det som driver mig?
Vad hämtar jag kraft ifrån?

Christer hade många poänger, så jag plockar ut några stycken.
- Om jag lade tiden jag är irriterad på olikheter på att acceptera olikheter så blir jag lyckligare.
- Utan tvivel är jag inte riktigt klok (båda dimensionerna) ((Läs det högt för er själva några gånger så hör ni...))
- Jämförelsehelvetet - när jag slutar jämföra mig blir det lustfyllt att arbeta
- Bli riktigt bra på det du är bra på, ta hjälp med det andra!

Christer har för övrigt gett ut en bok med titeln "Var är du på väg? Och vill du dit?". Tror jag är ett hett tips. Tänkte själv försöka få tag på den illa kvickt i alla fall!

Inga kommentarer: