onsdag 29 oktober 2008

Apelsinmän

”Män som skalar apelsiner är extremt ovanliga i det offentliga rummet. Precis som män med medhavd matsäck eller lunchlåda är vanliga på arbetsplatser. Jag älskar män som skalar apelsiner. Det finns en slags vacker noggrannhet, ett tålamod och en omsorg i apelsinskalandet. Ett sätt att visa kärlek i det lilla, att vilja ge utan att nödvändigtvis få något tillbaka, för det enda du får tillbaka är besprutningsmedel på händerna. En sann prestigelös kärlekshandling som går på tvärs mot mycket i mansrollen.”

Citat ur Bitterfittan av Maria Sveland (som lånats av chefen). Sträcklästes i natt... Rekommenderas varmt. En enkel bok om (i mina ögon) svåra frågor.

Och en liten hint till en viss liten X också... Nu har du bevis på det du alltid trott!

7 kommentarer:

Malena Nilsved sa...

Ska se den i morgon... dock inte hunnit läsa den. Vilket känns väldigt väldigt tråkigt! Hoppas den är bra. Ringer väl och analyserar i morgonkväll..


kram

Emi sa...

Gör så kära syster - det blir intressant att höra!

Malena Nilsved sa...

kom på att det inte alls var den jag skulle se idag. den blir nästa vecka. kanske , kanske hinner jag då läsa boken innan!..

DyschDysch sa...

Vilken tolkning av apelsinskalande män. Skönt att se att de jag trott är sant o de finns fler som tror de...

Unknown sa...

måste ju bara tillägga något till apelsinskalandet... Om man har en riktigt bra teknik på att skala apelsin så får man inte något besprutningsmedel på händerna! Allt man behvöer är en kniv o en sked!

Emi sa...

Haha, jag är så glad över alla sköna kommentarer! Tack, ni förgyller mitt liv!

Erik - sant. Då är alltså ditt apelsinskalande inte lika kärleksfullt ;) Eller? Hehe...

Unknown sa...

haha... det är nog mer av en fascination/beroende :D... men nog finns det kärlek där i... och tid tar det ... så någon sanning ligger det la i vad hon skriver antar jag :D