måndag 14 juli 2008

Personlighet

Hittade ett roligt personlighetstest på Nenys sida...

Din personlighetstyp:

Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.

Liknar det mig?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har ingen aning om det passar dig, en del tror jag stämmer? Känslig är du ju, och människor intresserar dig ju. På mig stämde det väldigt bra, vilket är lite komiskt. Testet skapades redan för 60 år sedan och bygger ju på Myers-Briggs/Jungs typologi, så det är inte bara skräp iaf. :)

klas sa...

Om du blev yrkesverksam diplomat skulle hela världen snart vara en enda stor kramring. Och freden vore räddad. Think about it! =)

Emi sa...

Jenny: Igår frågade jag några vänner om jag tänkte med hjärtat eller hjärnan. Svaret var egentligen rätt tydligt (även om några försökte slingra sig): hjärtat! Så nog är jag känslig alltid!

Klas: Kramring - jaa! Det vore ju en perfekt lösning på freden... Jag ska fundera på det. Jag kanske kan rädda världen som pensionär? ;) Hoppas i alla fall jag är lite modigare då!

Anonym sa...

Jag skulle bli chef... En dag kanske?!