onsdag 9 juli 2008

Att växa upp

I söndags åkte jag till Hjälmared. Det var en härlig upplevelse! Jag har många fina minnen, och det var glädjande att gå omkring på området, njuta av naturen och miljön. Men oj, vad skönt det är att vara 5 år äldre, och leva under andra förhållanden. Det känns faktiskt som att jag är en helt annan människa nu än vad jag var då. Vet inte om ni som lärde känna mig på Hjälmared håller med... men det skiter jag i ;)

Jag upplever mig i vilket fall mycket mer nöjd med mig själv, och tryggare. Jag oroar mig inte lika mycket för framtiden nu som jag gjorde då. Så känslomässigt har jag mer kontroll. Tex det här med bostad! Jag borde ju egentligen varit i upplösningstillstånd! Men mina tanter säger åt mig att jag är så cool, som väntar tålmodigt på att boende ska lösa sig =) Jag är cool i deras ögon - jippie! =)

Och socialt sett så mår jag väldigt mycket bättre! Nu vet jag vilka vänner som prioriterar mig, och vilka jag vill prioritera. Och har väl vant mig mer vid att mina vänner bor utspritt och att man ändå kan behålla en djup vänskap.

Jag kom fram till mycket under mina timmar på Hjälmared. Det är härligt att bli äldre!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Eftertänksamhet är en bra egenskap. Att kunna se med ro på livet och växa, både fysiskt och mentalt är bra. Sköt om dig, kram!

DyschDysch sa...

tyck om du kram

Anonym sa...

hjalmared e ett bra stalle att tanka pa o vaxa pa. Man far fundera mycket o man ganska latt klarhet dar.. vet inte vad det ar men nat ar det :)

klas sa...

Rakt på, ärligt och upplyftande! Sista raden i första stycket är... BÄST! =)

Emi sa...

Oj vad roligt med kommentarer! =) Vad glada ni gör mig!

Maria: jag fick iofs inte så mycket klarhet under tiden jag bodde där ;) Kan jag tycka nu...

Klas: Tack! Skrivandet/fomuleringar är svårt många gånger... Men just den meningen är jag väldigt nöjd med ;)