lördag 5 juli 2008

En skön lördag

Idag har varit en avslappnande dag. Lagat kyckling i ugn, för första gången... Det var ju himla enkelt! Jag fattar inte varför jag är så kass på att komma på maträtter - det finns ju så mycket enkelt att tillaga egentligen! (Elin, vill du ha grillad kyckling när du kommer hit? ;) )

Jag har legat ute på balkongen i solen, faktiskt fått lite färg... =) Läst en bra bok som jag fick av Olof i examenspresent. Mingel - konsten att knyta kontakter, av Leena Männik Styren. Ett hett tips! Och den gav mig många idéer om hur jag kan göra minglande lättare (i alla möjliga sammanhang) med samtalstips, tankar om kroppshållning och liknande. Men roligast var att upptäcka att jag är medveten om en hel del av sakerna ändå! =)

Sen har jag lyssnat på Studio 1 och Sommar P1 under cykeltur ner till Saltholmen ikväll. Då var temperaturen mer behaglig...

Och jag går och hoppas på en lgh...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grillad kyckling tackar man inte nej till...
Är i Örebro just nu och ska jobba hela tre dagar... Hur ska jag orka..? ;)
Ses på lördag! kramkram

Emi sa...

Haha! Du är inte den enda som säger så... alla mina "tre-treor" är ogräsliga. framförallt när de klagar en måndag, och jag har fyra dagar kvar! pust... :P
vi ses i helgen! du är så välkommen =) kram