torsdag 12 augusti 2010

Tankar om livet

Idag lyssnade jag färdigt på Tina Janssons sommarprogram från 20 juli.
Just nu uppskattar jag livet väldigt, väldigt mycket.

Jag har möjlighet att prata, sjunga, dansa. Jag kan röra hela min kropp, stryka en vän över armen, ge någon en kram, föra ett vattenglas till munnen, äta god mat, läsa en bok när jag vill, välja när jag vill gå på toa och jag får göra det ifred...

& just nu trivs jag väldigt mycket. Är på väg hem till lägenheten i Göteborg, Eric kommer imorgon, jag ska umgås med Anna & Terry, eventuellt träffa min kusin Micke, förhoppningsvis få se Erics nya lägenhet... Jag kommer troligtvis äta & dricka gott, ta sovmorgon, kanske simma & basta och får fokusera på mina intressen och inte bara på överlevnad.

Livet är orättvist.
Men vem har sagt något annat?

1 kommentar:

Anonym sa...

men mäsnka - berätta om ditt jobb då!!! Jag vill veta vad du ska göra i höst! Kramar // becka