tisdag 24 augusti 2010

"Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer

Lånade boken av Erics mamma när jag hade tråkigt i Vetlanda sist...

Den var lättläst, kan man säga! Den består av en samling krönikor och blogginlägg. Korta texter som ibland har ett konkret ämne och andra gånger är en salig blandning av tankar.

Tyvärr fastnade inte så mycket av hennes texter. Jag trodde jag skulle bli mer fascinerad och få någon ny aha-upplevelse. Visst är det en god tanke att erkänna för svenska folket hur verkligheten ser ut i en vanlig familj; med ny partner, barn från tidigare förhållande, barn med adhd och asperbergers, trötthet, olust och nya egna regler att bara ha sex när man har lust... försök att leva perfekta familjelivet och alltid misslyckas men våga stå för det.

Visst! Men nä, det känns mest som att texterna är försök att provocera mig. Utan att lyckas.

Jag är faktiskt förvånad! Har hört så mycket gott om henne och fått höra att hon är så cool. Men men, vi är väl olika...

Är det någon annan här som har läst boken? Vad tycker ni?!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Inte läst men har också känt att nej, det är inte min typ av bok. Jag vill att fantasin skall kittlas, oavsett om det är spänning, drama, fantasy eller romantik.

klas sa...

Inte heller läst, och tillhör kanske inte målgruppen iofs. Gillar Mia Skäringer och Klara Zimmergren dock. Jag tycker iaf att det var uppfriskande att höra att nån (du) tycker annorlunda om årets kanske mest hypade bok och föreställning???

Anonym sa...

Jag tycker att föreställningen är något av det bästa jag sett och att boken är så skönt rak och ärlig!
/Frida