söndag 9 december 2012

Välplanerad dag...

Idag skulle morfar fyllt 88 om han levt. Jag får fortfarande sådana påminnelser t ex i kalenderfunktionen på telefon och när jag öppnar pappersalmanackan. Det gör mig lite vemodig. Som om man måste samla år för att det ska duga. Istället tänka som Tomas Sjödin uttryckt det: att alla människor faktiskt lever ett helt liv. Sitt hela liv.

Idag har jag levt, en hel dag. Full med planering och ändå full av överraskningar.

Gudstjänst i St Pauli på 2 advent var planerad. Men det var inte lika planerat att den tänkta organisten Bertil skulle somna in i natt och aldrig vakna igen. Med kort varsel kom en annan organist och lovsångspasset fick jag & Eric hjälpa till med tillsammans med två andra oplanerade. Det blev nog till Guds ära ändå.

Kyrkkaffet var planerat att ske med en Hjälmaredskompis, men hon blev sjuk. Istället fick vi väldigt fint fika ihop med en annan god vän och hans vän.

Sedan Lisebergsbesök med andra goda vänner. Vi hade planerat att inta julbord, men det verkade ett tag osäkert om det fanns bord för oss. Sedan fanns det plötsligt bord för 4 personer! Jag åt taktiskt och orkade smaka långt mer än jag trodde! Otroligt gott!

Några timmar senare blev det planerad övning av luciasånger, med både kända och okända melodier och stämmor.

En hel dag.

2 kommentarer:

kusin E sa...

Fint! En hel dag... Ett helt liv. Stämmer!

kusin E sa...

Fint! En hel dag... Ett helt liv. Stämmer!