söndag 16 december 2012

Jämförelse

Den här helgen var inte så fasligt inbokad. En fika med en folkhögskolevän igår och två sjungningar idag i kyrkan.

Vaknade med halsont i fredagsmorse, men eftersom vi hade kursdag (dessutom inte lika lång som en vanlig arbetsdag) så lyssnade jag inte. Det blev en väldigt bra kursdag! Lördagen töade bort, hann med att fika med folkhögeskolevännen och kände mig ganska tillfreds. Men på kvällen kände jag mig ändå rätt hängig. Söndagmorgon, stängde av alarmet kl 8, mailade körledaren om sjukfrånvaro och vaknade inte igen förrän 11.30.

Dagen har varit seg. En har inte ork till nånting! Försökt läsa, virka, sy, se på serier... Natten har till på köpet inte ens varit god; vaknade ofta, tog nya tabletter, drack vatten, var på toa...

Jämför lite med när vi var barnvakter i onsdags; ork finns inte till så fasligt mycket när det är barn i närheten. Även om dessa inte var speciellt krävande i uppmärksamhet så blir jag trött.
Och så tänker jag på alla dessa som har barn hemma, eller som tar hand om sina sjuka föräldrar, eller de som har sjukdagar varje månad (eller kanske varje vecka) - då har jag det ganska bra som får ta hand om bara mig de få dagar det gäller.

Är dessutom glad att jag blev sjuk en hel vecka innan jul, för då kanske jag får vara ledig och frisk på min semester! Hurra!

2 kommentarer:

kusin E sa...

Usch, trist. Varför får man inte vara pigg o fräsch när man är sjuk?
Eller... det är ju jag nu och då jobbar jag ändå. Så det var inget bra förslag ;)

Ja, hoppas du blir frisk snabbt och håller dig frisk sen!
krya på dig-kram

Emi sa...

Tack! Nu är det mycket bättre! =)