fredag 20 februari 2009

Prioriteringar

Nu börjar livet lugna ner sig lite igen. Jag tränar på prioriteringar i livet. Vad är viktigt för mig? Vad vill jag lära mig? Vad vill jag göra en vanlig vardag? Vad vill jag uppleva? Vilka vänner vill jag omge mig med? Vad betyder mest?

Svåra val. Väldigt svåra många gånger. Men det är tvunget.
Mitt liv går alltid upp och ner, och då behöver jag trygghet. Det funkar inte att flänga längre...
Känns skönt att bestämma sig nu. Livet blir mer lätthanterligt. Jag måste lära mig att lyssna på mig, min kropp, mina känslor och faktiskt göra något åt saken, inte bara sucka och stöna. Så. Mitt nya liv - here i come!

Prioriteringar. Ett jobbigt ord, men väldigt nyttigt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Spännande! Måste få höra hur det går för dig sedan när tiden går! Tycker det är sjukt svårt att prioritera och försöka sätta något på någon sorts skala!

Hoppas att det går vägen för dig Em!
Du är en stjärna för övrigt! Keep it up!

/ekan

Anonym sa...

Det är inte alltid lätt att prioritea. Ibland måste man ge avkall på saker man egentligen vill göra, eller personer man egentligen vill träffa, men tiden räcker helt enkelt inte till. Det är svårt att vara tillräcklig.

Sköt om dig och ha en finfin helg! kram.