lördag 28 februari 2009

EFS Lutherska

Idag har jag lyssnat på fantastiska musiker efter årsmötet i kyrkan. Enligt 2 årig tradition avslutades dagen med "En salig blandning", önskesånger!

Jag fascineras av att en församling kan ha så många duktiga instrumentalister som vågar bjuda på sig själva! Det var sån glädje att se och höra. Många instrumentbyten, duktiga sångare och framförallt känslan att det var så avslappnat. Man lirade och hade kul ihop!

Och jag blir lite sorgsen att jag inte vågar mer... Och jag fattar inte vad som hejdar mig egentligen. Jag skulle ju aldrig klaga om någon annan spelar fel i ett sånt sammanhang, men jag verkar få för mig att allt jag gör ska vara perfekt. Mycket knäppt.
Så nån gång så ska jag våga mig på musiken i Lutherska!

Nu är jag också mottagen medlem i föreningen. Det känns bra att vara med. Hemma. Bland dessa kärleksfulla relationer. Gud har verkligen omsorg om mig; ger mig en plats där jag känner mig hemma och använd, så fort!

2 kommentarer:

Mattias Hermansson sa...

Härligt att höra att du trivs så bra!! :)

Anonym sa...

Hej Emilie!
Roligt att trivs i Göteborg och i Lutherska.
Vi har varit i Lutherska några gånger...när vi hälsar på Ingegerd hermansson - Anders faster.
Hon är 55+ och rödlätt. Hälsa på henne nästa gång :-) Hälsa från oss också.
Vi ses snart i Örebro, va?
Kram Karin