tisdag 17 februari 2009

Kärlek & Billman

I helgen va det fullt ös! Har inte hunnit smälta allt än.
I fredags fick jag umgås med vänner här i Göteborg. Mycket trevligt. Vad skulle jag ha gjort utan Lutherska?? Det är där jag har den största delen av mitt sociala liv just nu. Nästan familj.

I lördags morse tog jag tåget till Södertälje för att äntligen få träffa (och fira!) en vän sedan många många månader tillbaka - J. Hon och hennes make bjöd mig på middag, tårta och trevligt umgänge i flera timmar. Mycket rolig upplevelse! Tack!

Sedan tåget till Uppsala. Då fick jag flera timmar på mig att fundera på kärlek (eftersom det var alla hjärtans dag...) och grät en skvätt över alla vackra människor i min närhet. Det blev en fin stund med Gud där på pendeln till Stockholm.

Väl i Uppsala blev jag mött på stationen av O. Vi fick många trevliga natt-timmar av gott te, muffins och samtal. Efter sovmorgon och alldeles för få timmars sömn begav vi oss till stan för att träffa syster och gå på utställning på Bror Hjorts hus. Utställningen om Billman gjorde mig glad! Vackra motiv, härligt sätt att uttrycka sig... Och då får jag ändå njuta av 20 m fresk av honom, nästan varje dag, om jag vill! Torsten Billman har nämligen gjort en fresk på min arbetsplats. Det var redan 1944, då huset var Nya Sjömanshemmet, och inte äldreboende...
En fika med syster hanns också med innan det var dags att bege oss för att fixa mat. En fin middag med en fin vän innan jag tog tåget hem till Göteborg igen på söndagskvällen. Jag somnade bums. Otroligt skön tågresa!

Hänvisar till systers blogg för att ni ska få se bilder från min helg! Visst är hon är duktig fotograf?? =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig javisst, för hon fångar så fina objekt. ;)
Och tack själv. Mycket trevligt.
Det måste ha varit en underlig upplevelse, bland fyllon och kärlekskranka på kvällståget att fundera över kärlek. *kramar*

Emi sa...

J: Tacktack söta du! =)
Jovisst va det märkligt. Men jag är sådär. Har aldrig brytt mig så mycket om vad folk runt omkring tänker... börjar jag tänka på nåt så blir jag fokuserad. Hehe =)