söndag 24 augusti 2008

Återblick

Nu har jag haft 2 veckors ledigt och är på väg tillbaka till Gbg. Det har varit fina dagar, mycket socialt! Har försökt att låta bli att tänka att det kunde varit annorlunda. Men jag önskar redan att jag gett familjen mer tid, hunnit läsa mer än en enda bok, fått lira mer piano, sova mer... Menmen... Jag fick i alla fall träffa många vänner som jag hoppas få fortsätta ha så nära kontakt det bara går med det här geografiska avståndet.

Jag har hunnit med en helgdag i Stockholm med B&S. Då betade vi av Vetekatten, Strindbergsmuseet, Vin- och sprithistoriska museet och ett härligt restaurangbesök.
Sedan mormor och morfar i 3 dagar med bl a prat, god mat och perukprovning ;)

I fredags var jag i Stockholm och såg pjäsen "Den allvarsamma leken". Den gav mig en hel del funderingar på hur man hanterar livet och kärleken. Först blev jag mest arg på Arvid för hans sätt att behandla kvinnorna i sitt liv. Och jag blev arg på vännen som sa att allt bara var ödet. Och efter ännu en dags tänkande så kom jag fram till att jag nog tänker likadant om kärlek som innan jag såg pjäsen. Det är skönt, då följer jag i alla fall mitt hjärta. Men tack för en underbar kväll med er, ni som står mig så nära! Jag hoppas ni hade lika trevligt som jag hade!

Igår va det surströmmingsfest på mors och fars altan. Det var en härlig sommarkväll. Och jag fick njuta av sommar i trädgård!

Nu längtar jag faktiskt efter att få träffa mina damer och kollegor igen! Men gärna en lång natts sömn först...

1 kommentar:

Anonym sa...

later som du haft skona dagar hemma.. gott!!

tack for kommentar i resedagboken.. ser fram emot att traffa dig med!!! har du samma mob.nr?? isf kan jag hora av mig nar jag e hemma sa kanske vi kan ses..

ha det gott.. gvd!!
kram