lördag 30 augusti 2008

Billman och Sjödén

Idag hade vi "café Billman" i Billmanska salen. Har kommit på att jag kan ju faktiskt ge Torsten Billman lite uppmärksamhet här på bloggen, för jag njuter av hans målningar varje vecka på min arbetsplats. Han har alltså målat fresker på Nya Sjömanshemmet, som numer är ett äldreboende...
På cafeét så va det ju underhållning som vanligt (jag blir fortfarande tillfrågad av damerna, vilket är underbart för egot!). Det var en lokalkändis (som jag lyckats glömma namnet på...) som spelade och sjöng lustiga visor.

Sen har jag tittat på kläder efter jobbet. Gick in på Gudrun Sjödén och köpte mig en röd klänning. Visst är den fin? =) Rea va det också... jippie!

Så, nu har jag använt min blogg till att uppmärksamma er om konst =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Himla dyra kläder där så rean är nog enda gången man har råd att handla, egentligen. :)

Emi sa...

Hehe, jepp... men de ekologiska kläderna kan få vara värda det, tycker jag =)