måndag 11 augusti 2008

Barndom

Idag har jag promenerat i lilla Rydsgård. Det är alltid speciellt... Alla barndomsminnen! Köpt godis i smyg, ätit godis som vi inte fått köpa, busade med grannens katter, trasslade oss fram mellan grenar och spindelväv bakom snickarbon, hade ärtkrig med grannpojkarna... Och att promenera förbi Bruksgården där jag fick lära mig väva, stå vid farfars grav ett tag, promenera förbi biblioteket, mataffären, huset på hörnet etc...
Och samtidigt som jag kan längta tillbaka, så är jag så otroligt glad att jag är vuxen, och att jag och farmor kan resonera om saker, få berätta om våra liv för varandra, skratta och gråta...

Jag är så glad!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ganska härligt ändå, dina barndsomsminnen. Det är sådana minnen som stärker oss, gör oss lyckliga. Sköt om dig! KRAM!

Anonym sa...

Har uppdaterat mig i ditt bloggande. Var lite efter nu när jag inte har internet längre. Mysig lägenhet...

Just nu är jag i linus lägenhet, dessvärre är han inte hemma. kommer först på söndag kväll å då jobbar jag. Ynk!

Men jag har iaf varit duktig idag. Sökt hela 44 jobb. Inte illa. Hoppas hoppas...

Nu ska jag nog gå ner till stan en sväng innan städning av lägenheten väntar...
kul att prata med dig igår. Kram

Emi sa...

Jenny: joo, men en del platser har man ju romantiserat... =)

e: duktigt med jobbsökandet!
och tack för att jag fick prata med E idag! Det gjorde mig glad...
kram

Anonym sa...

Fint inlägg.