söndag 2 september 2012

Boktips

Jag har läst ut boken Jacobs värld av Jodi Picoult.
Boken handlar om en ung man som ser ut som alla andra, men har ett dolt handikapp; Aspberger. Eller, det är dolt emellanåt i alla fall, de flesta märker att det är någon annorlunda med Jacob. Och lillebror Theo märker det framförallt. Jacob får vara speciell, men själv måste han skärpa sig och hjälpa till, trots att han är yngst...

Spännande bok med många upptäckter för mig.

Har någon läst någon annan bok med Aspberger i fokus?

Har påbörjat nästa bok: Svåra samtal - hur man pratar om det som betyder mest av Douglas Stone. Tror den kommer hjälpa mig att sätta ord som saker, pratet i sig har jag inte speciellt svårt för...

3 kommentarer:

kusin E sa...

Ja, men jag minns inte vad de heter. Skrev min B-uppsats om Aspberger så jag läste en hel del då...

Emi sa...

Kusin E: Ok, även skönlitterärt?

kusin E sa...

Tror inte det...