fredag 27 januari 2012

Äkta människor

Blev rekommenderad att se "Äkta människor" på Svt Play. Först var jag rädd att börja titta på något som jag ska hinna se innan avsnitten försvinner ifrån nätet. Men efter att ha blivit tipsad av flera oberoende kontakter så tog jag tag i detta ikväll & har nu sett de två första avsnitten.

Kan robotar tänka? Har en robot känslor? Jämföra en robot med äkta människor? Kramas? Förlåtas? Älska?

Eftersom jag nästintill har en familjär relation med min dator (vi umgås ju t ex många, många timmar varje vecka) så kommer i alla fall jag att prioritera att se denna serie.

3 kommentarer:

Jenny M sa...

Har också hört att den är sevärd men har inte orkat försöka se än. Inte ork med mer än vardag just nu, hoppas den kommer i repris vid senare tillfälle när ork uppfunnits. :)

klas sa...

Klart skön serie, känns som jag redan vill ha den på DVD :)

Emi sa...

Jenny; eller som klas säger; när den finns på DVD =) Jag hoppas jag orkar titta färdigt innan dess i alla fall.