onsdag 18 juni 2008

Roligheter

Fick en utmaning, och den kändes helt ok att ta! =)

Regler: Svara på frågorna om dig själv.
I slutet av inlägget utmanar du fem andra bloggare.

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag slutade sjuan och hade sommarlov. Jag minns faktiskt inte att det hände nåt speciellt alls den sommaren..

2. Vilka fem saker finns på att göra listan idag? (läs torsdag, eftersom det är mitt i natten...)
Jag ska jobba, köpa en present, packa, äta och sova...

3. Godis jag gillar:
Choklad!

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?
Jag härmas nog lite; betala av studieskuld, köpa en lägenhet, resa lite, spara och skänka...

5. Städer/orter som jag bott i?
Uppsala, Alingsås, Uppsala igen, Örebro, Uppsala igen, Örebro igen och nu Göteborg...

Jag vill faktiskt bara utmana tre stycken: Chriss, Syster & Klas...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, du är också en återvändare till Uppsala. Känner igen det där, där man har rötterna hamnar man gärna lätt igen. Ha en trevlig midsommar!

Emi sa...

Hehe, jaa... Det blev några turer. Nu får man väl se om jag blir fast här nere...

Ha en fin midsommar du med!

Anonym sa...

Åh, en stor ära att bli utmanad på din blogg! :) Men jag råkar ju vara en av de tråkiga människor som dissar det mesta som påminner om kedjebrev. Dessutom har jag faktiskt inte fem andra bloggare jag kan utmana. Men jag besvarar gärna dina frågor här istället, hoppas du ursäktar.

1. Vad gjorde du för 10 år sen?
För 10 år sen hade jag varit kristen i ett år och livet var fortfarande i startgroparna. Jag hade läst ett år på komvux och hade sommarlov.

2. Vilka fem saker finns att göra på listan idag?
Klockan är 22 så det får bli fem saker imorgon: Vakna. Äta frukost. Hjälpa pappa med diverse ute. Äta middag med mina föräldrar. Träffa min barndomskamrat Jenny som jag inte sett på tio år.

3. Godis jag gillar:
Colaflaskor.

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?
Skänka bort så mycket som möjligt till välgörande ändamål. Den här klassiska frågan tänker jag väldigt sällan på faktiskt. Jag skulle säkert köpa loss ett gäng skivor och filmer också.

5. Städer/orter jag bott i?
Callao (Peru), Grovare (by i Västergötland med 100 invånare. Funderingar över namnet? Kolla Nationalencyklopedin), Mariannelund, Hemel Hempstead (England), Örebro.

Det var det. Återigen hoppas jag att du förlåter mig för att jag kompromissade med din utmaning! Keep up the good work. Kram.