onsdag 4 juni 2008

Förändring

Jag förändras. Och trivs väldigt bra med det!

Jag har ändrat mitt sätt att tänka, jag tror det gör mitt liv lättare. Men jag vet egentligen inte varför. Jag behövde väl en nystart, kanske.

Att arbeta gör ju förstås förändringar... ens förhållningssätt till omgivningen, i mitt fall gäller det personal, hyresgäster, men även mina vänner och min familj. Och jag tror faktiskt att min omgivning ser annorlunda på mig nu också. När jag är yrkesverksam (uppenbarligen med något jag trivs med =) ), tjänar pengar, har andra tider och ett annat ansvar...

Jag inser också att jag varit sjukt modig som vågat flytta mitt i allt detta! Att våga bryta mitt sociala liv. Det trodde jag aldrig om mig själv, och det har nog varit svårt för andra att tro också.

Så, jag har helt enkelt en ny syn på mig själv. Och nu har jag även vågat förändrat mitt yttre =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

förändrat ditt yttre??!! Vad har du gjort... klippt dig? Färgat håret rosa? eller något annat galet?? blir spännande att se imorgon.
(inser att jag är ytlig som bara kommenterar det sista... men men...)

Emi sa...

Ja, e, det va väldigt ytligt. Men du är förlåten, för du har fått lyssna på himla mycket sånt här babbel i vanliga fall, å nu e det bara bloggen jag kan vräka ur mig det på ;) Hihi...
Men jaa, det blir spännande å se din reaktion imorgon =) Jag hoppas du gillar det, för det gör jag =)

DyschDysch sa...

Jag blir oxå väldigt nyfiken på hur du har förändrat ditt yttre vännen och samtidigt väldigt glad att du trivs så bra med allt det nya. Kan du inte skicka en bild på dig o ditt nya jag. jag som inte får se dig imorn o bor så långt bort. Så nu har du två bilder att skicka en på ditt nya arbetsrum när det är klart o så en på dig. Dags att sova har verkligen jobbat hela dagen sen jag började jobba kl 8 o nu är kl 00:10... snart är kl 8.00 o dags för jobb igen. Sov gott SKOG sitt lilla bajsbarn =)

Emi sa...

Chriss, det kommer bild sen =) På både mig å mitt rum! Tack för sms-stunden inatt, den gjorde mig glad =)SKOG!