onsdag 2 maj 2007

Vad är en bal på slottet...?

Glad vår mina kära vänner!
Nu har det äntligen skett! Jag har gått i klackade skor offentligt för första gången i mitt liv! (De är inte högklackade enligt Elin... =P) Vårbal med Örebro Studentsångare och Örebro Kammarkör på Örebro slott... alldeles underbart! Kände mig vacker i min klänning, hela kvällen! Fick komplimanger från både höger och vänster, väldigt trevligt. =)
Det var genrep kl 18, tränade på att sjunga och inte lyssna... Ljudet studsade mot "palatset" och gjorde det omöjligt att gå på gehör. Sedan började sittningen i slottet med middag. Mycket sång mellan munsbitarna. Roligt! Sen kl 21 var det firande på utsidan av slottet. 160 körsångare sjöng vårsånger ihop! Häftigt! Majbrasan blev väldigt, väldigt varm! Och fyrverkerierna var mäktiga! När nackspärren släppte var det dags för Toscakaka med kaffe och punch! Gott! =) Punchvisor för fulla muggar! Låter riktigt bra när det är sångarfest! Sen startade dansen... Mysigt =)
Kom hem sent, sov gott, men vaknade alldeles för tidigt...

Skönt med en lugn 1 maj. Promenad på stan och i Wadköping...
Avslutade kvällen med att titta på "Singing in the rain" med Elin.

Idag har jag lagt c-uppsatsen i brevlådan! Nu är det frågeställning till vår poster som är nästa punkt...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Puschvisor?!?! är det sånt man sjunger om man är med i "Guds barn" ?

http://susning.nu/Guds_barn

"2. Guds barn är en rörelse som ser sig själva som kristna, av andra ofta betraktad som en sekt. Rörelsen har bland annat gjort sig känd för att de kvinnliga medlemmarna s.a.s. prostituerar sig, dvs aktivt tar sexuella kontakter med män för att värva dem till rörelsen."

Emi sa...

Förtydligande:
Ojdå, här blev det missförstånd. Får nog ändra min presentation lite grann... Jag är inte med i "Guds barn" utan jag ser mig som ett Guds barn eftersom jag är kristen.

Anonym sa...

Jaha men dåså, kristna har ju alltid varit hycklare som inte ens kan sin egna "heliga" skrift.. det blev ju nästan värre...

Emi sa...

På vilka grunder säger du att jag inte kan bibeln?
Måste för övrigt säga att jag tycker det är väldigt tråkigt att du är anonym...