söndag 1 april 2007

Tro

Biskopsvisitationen avslutades i Almby idag! Högmässa... Procession från församlingsgården. En riktigt bra gudstjänst faktiskt... Smörgåstårta och visitationsstämma efteråt. Trevligt med skönt sällskap! =)

Satt hemma och läste i godan ro... Länge... Höll på att missa tiden för musikalrepet i Sörby! När vi väl repat sångtexter, musik, förflyttningar och lite skådespeleri så va det äntligen dags! Och det blev faktiskt en bra gudstjänst... Jag själv va berörd efteråt! "Våga tro det, våga se det, våga lita på att Jesus lever nu!" =) Erik har skrivit bra texter!

Sen åkte jag hem och läste ut Venus födelse av Sarah Dunant. Riktgit bra bok! Jag tappade bort tiden... Om det bero på att jag inte blir störd, eller att boken fångar mig så att jag inte lägger märke till ljud osv, det har jag ingen aning om!

Har ringt hem och pratat med mor och far... Inte pratat med pappa på evigheter känns det som... Grät i telefonen när vi blev allvarliga. Så är det alltid...
Men tårar e ju inte farliga... Bara sköna att få ur sig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! En fråga - mi mama hade en text på en "folkvise sång" och texten är bra...kan du melodin? Eller nån som kan den? Första versen går såhär : I Kristus själv jag funit liv Han är mitt ljus, min kraft, min sång. En säker grund att bygga på när vind och storm jag möta få. En kärlek stor, en frid så djup när rädsla flyr och kramp tar slut. Min tröstare, mitt liv, mitt allt, här i hans kärlek trygg jag står. - visst är det vackert, jag skulle gärna hitta meoldin också... Hoppas allt r väl med dig... Jag ä i Borås nu... Var är du i veckan? kramar

Emi sa...

Hum... eftersom det e Borås så antar jag att det är Becka? Jag känner inte igen texten, men den var otroligt vacker...
Jag mår bra i övrigt... Mycket uppsats just nu, vilket gör mig lite trött... Kommer vara kvar i Örebro hela påsken, mor & far e inte hemma ändå, så jag kan ju lika gärna vara här å vila ut... kram!