tisdag 29 januari 2013

Att ta hand om sig

Har kommit till stadiet att jag har svårt att förhålla mig till jobbet. Har funderat mycket på hur jag ska skriva om det på ett lagom vis på bloggen/facebook. Jag vill inte att mina inlägg enbart är glada, glättiga saker som visar mitt perfekta hem, min perfekta partner, mitt perfekta liv.

Så, krasst: jag & jobbet är inte kompatibla just nu. Därför fokuserar jag mycket på min fritid och allt jag uppskattar däri. Just för att klara av att mitt arbete tar 8 timmar av min dag, 40 timmar av min vecka - och inte direkt lyfter mig och min personlighet.

Just nu lyfter jag mig själv genom att betala för massage en gång i månaden, har idag testat min allra första ansiktsbehandling, jag har påbörjat samtalsterapi för att hjälpa mig själv att sortera mina tankar samt fokuserar mycket på min fritid; äter gott, njuter av härlig musik, ser på trevliga tv-serier och filmer. Senaste grejen: letar vackra virkmönster!

Fick tipset av en vän att söka på afrikanska blommor. Det blir ungefär som mormorsrutor, fast sexkantiga. Jag hittade mönster på denna blogg och sedan tänkte jag montera dem enligt guiden på denna blogg.

Så här ser mina ut:

3 kommentarer:

kusin E sa...

Bra att du försöker lyfta dina dagar och göra saker som gör dig gott!

Hoppas det andra går att ordna också!
Mycket kärlek!kusin E
KRAM!

kusin E sa...

Bra att du försöker lyfta dina dagar och göra saker som gör dig gott!

Hoppas det andra går att ordna också!

Mycket kärlek!
KRAM!

klas sa...

Lycka till me allt! S-terapi kan jag bara rekommendera. Kan ju vara ett lotteri vem man hamnar oss men jag diggar't!