söndag 14 oktober 2012

Tacksägelsedagen

Det blir lätt väldigt fånigt när man ska vara tacksam. Som att man stolt ska visa upp sitt egna braiga liv, perfekta vänner och snyggaste lägenheten etc och "ni andra får liksom skylla er själva som inte har det så bra...". Men jag tror det är bra att se det positiva som en gåva - och inte som ett självklart tillstånd i mitt liv.  Just nu har jag det väldigt bra och då finns det mycket att vara tacksam för, just för att det kommer inte vara lyckligt för evigt. Men nu får jag njuta av det!

Min tacklista för stunden:
- jag är frisk. Mitt eksem stör mig inte varje dag, trots höstens kyla.
- jag har finaste mannen vid min sida.
- vi har haft vår fina lägenhet i ett helt år nu! 
- vi fick ha våra vänner på fika hos oss igår, de stannade till läggdags för att de kände sig så bekväma i vårt hem. (Och de fick gå till mcdonalds för att köpa sin kvällsmat när sockerchocken efter kakorna hade lagt sig...)
- vi fick sovmorgon imorse & jag vaknade innan klockan med en skön känsla i kroppen.
- i helgen som kommer får jag träffa hela min familj.

Inga kommentarer: