onsdag 17 december 2008

Up's and down's

Arbetsdagen igår var katastrof. Trött och grinig och allt på jobbet kändes som att det gick fel...
Slutade med att jag gömde mig på kontoret och skrev journaler bara för att fly undan!

Men kvällen kompenserade!
Först telefonsamtal med farmor - jordbävningen skapade lite liv i luckan i hennes samhälle: folk var för ovanlighetens skull uppe vid halv 7 när hon dricker sitt morgonkaffe...

Sen åt jag och en vän sushi innan vi tog en öl och sjönk ner i (riktigt) sköna soffor och babblade. Framåt halv tio rörde vi oss mot Sticky fingers för att avnjuta salut!machaut. Mycket trevligt att äntligen få höra de live! Men jag saknade favoritlåten Tom & Joanna... Kika in på denna länken så får ni höra lite smakprov.

De övriga banden va väl duktiga musikaliskt, men de verkade inte ha så kul på scen...? Är det inte det som är poängen??

4 kommentarer:

Anonym sa...

OM man inte trivs på scenen ska man nog inte vara liveband... Men visst, de kanske hade en dålig dag de med? :)

klas sa...

Det där lät ju bra! Kan tro att de är ett trevligt liveband. Vad gäller de övriga gängen så är det många som försökt bygga sin image på att se totalt likgiltiga ut på scen. Men det var bara Broder Daniel som lyckades göra nåt stilfullt av det.

Anonym sa...

rebeckas.blogg.se

moi aussi, ma souer a le Roi...

Emi sa...

Jenny: hehe, jaa, jag kanske inte ska döma de så hårt...? :P

Klas: jag trodde nog du skulle gilla salut!machaut =) Men Broder Daniel kan jag ingenting om... sorry...