lördag 12 september 2009

Till vännen

Ibland förundras jag otroligt över vänskap. Trots konstant avstånd kan närheten var så påtaglig! Ett sms, något telefonsamtal ibland, mail, eller msn. Och även om vänskapen tärs av avstånd, så kanske det är bra ibland också... Vi hinner inte tröttna på varann ;) Skämt å sido - det bästa är väl att jag inte tar vänskapen för given? Relationen behöver jag och vännen lägga energi och tid på. Med jämna mellanrum.

Idag hade jag ett samtal med en vän sedan 6 år tillbaka. Idag fördjupades vänskapen. Det blev personligt på ett helt nytt sätt, trots att vi alltid varit ärliga och pratat om allt. Det är fascinerande. Att visa sina sårbarhet och öppna till det innersta är vackert.

Och det är vännen också.

1 kommentar:

DyschDysch sa...

Vännen Du är så underbart bra och skön. Jag tycker om dig som du är. Att du är du är bra så ska de va. Tack för att jag får vara din vän.
Sen ett litet känt citat som jag aldrig vill du ska glömma: Ja tyck om du o he gö Gud me. På äkta klingande norrländska. STOR SKOG min vän.