fredag 18 september 2009

Ett leende

En artikel om Mikael som påverkat mig mycket! Jag fascineras över denna mannen, hans drivkraft och motivation. Kan han, så kan jag!

När Mikael var barn räddade han livet på en man som jag känner. Mikael var själv inte medveten om detta förrän han blev vuxen. Men det som förändrade livet för Ronnie, som mötte honom, var Mikaels leende. Att Mikael kunde le, som liten pojke, utan armar och ben, förändrade livssynen för Ronnie. Han ville göra något gott för andra, att se sina möjligheter och motivera sig. Det har han gjort. Så i förlängningen har Mikael förändrat även mitt liv.

Att le var man än befinner sig i livet - det tror jag förändrar mycket. Både för mig själv men också för min omgivning! Om en grabb kan rädda livet på någon med leende, så kan också du göra det!

Le mot personen i kassan på affären, tanten som kämpar sig upp på bussen med rollatorn, mannen som stressat passerar dig, tonåringen som irrar på stan... Vi behöver mer leenden!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Läste också artikeln. Riktigt bra. Inspirerande. Aldrig ge upp. Alltid möta motgång med ett leende. :)

Anna G sa...

jag tror jag träffade honom i somras. han hade precis köpt en iphone (som någon sagt till honom att han inte kunde ha...). påminner om jonas helgesson som skrivit boken grabben i kuvösen bredvid. att aldrig ge upp och tro på att man kan klara allt. härligt med människor som vågar.