lördag 26 september 2009

Doft & känsla

Igår när jag kom hem cyklade jag förbi en kaprifol. Det doftade... ljuvligt?! Det blev en härlig känsla i kroppen. Kaprifolen påminnes mig om mamma, trädgården i Uppsala, barndomen, Majas alfabet (sången om bokstaven K handlar om kaprifol) där melodin genast satte igång att sippra fram ut mig. Det är i jämförelse som att världen innan kändes helt doftfri. Kaprifolen gjorde mig glad och pigg. Och att den fanns så nära mitt egna hus...! Höst kan vara väldigt trevlig!

Och att konserten vi hade haft tidigare under kvällen gick bra och berörde gjorde väl inte känslan i kroppen sämre direkt...

1 kommentar:

Jenny sa...

Kaprifol får även mig att tänka på Majas alfabet... :) Har dock ingen doftande här i närheten så vitt jag märkt. Ha en fortsatt fin söndag.