torsdag 3 september 2009

Plåster på såren


Så här kan man se ut när man lämnat blod. I alla fall om man, som jag, är stensäker på att höger arm är bäst... och sen visar det sig att blodet inte orkar i höger och man provar vänster istället. Tada - oj vad blodet flödar...
En mycket kompetent sköterska grejade i alla fall problematiken och fixade fram en ny nål till min påse, så jag fick fortsätta blodgivningen. Tänk va - vad de kan nu för tiden! ;)

Jag känner mig i alla fall stolt över att ha börjat lämna blod igen. Och fick en jättefin Rörstrands skål som tack för hjälpen (fast den mörkare blå nyansen...)


Men, om man nu är en lite mer ödmjuk person så tror jag att blodgivningen går utan problem! =) Och faktiskt så är man en hygglig människa som hjälper någon annan... Tipset är att gå in på www.geblod.se och kolla upp närmsta blodgivningsställe!

4 kommentarer:

Jenny sa...

just den där blå serien, inte den mörkblå, fick vi muggar i när vi gifte oss. :)
ge blod är bra. Fast mina ådror är så sönderstuckna nu att jag börjat få ärr av alla provtagningsnålar. De är inte lika snälla mot ådrorna. :P

AnnaPAnnA sa...

Åh vad du är duktig! Önskar jag kunde ge blod...men då måste mina ådror bli lite större/synligare/lättare att suga ur blod från...OCh min sprutskräck måste botas!!

Jättefin skål...jag är helt klart avis!!

PUSS

Emma sa...

Ser ut som att du blivit skjuten i armvecken. Varför man nu skulle bli det... haha. Nice kort iaf! Lägg ut som profilbild på fejan :)

Johanna sa...

Aj,aj, ser ontigt ut... Men, bra gjort! Heja Emilie!:-)