måndag 20 april 2009

Framtiden

Idag har jag fått besked. Beskedet lyder: den 4 maj är det nytt möte. Då beslutas det om min tjänst och min framtid. Jag är i alla fall heltidsanställd till sista maj. Så... det är allt jag kan berätta.

Ja, jag är orolig. Ja, jag har gråtit massa idag. Men efter ett gott samtal med far min och en lång körövning inför skivinspelningen så har oron i magen försvunnit. Far, du hade rätt: musiken hjälpte mig in i nya banor.

Jag lever i ett äventyr. Jag har ingen aning om vad som händer, men jag tror jag klarar de här nya utmaningarna. Får helt enkelt se till att lära mig mer och kanske har jag ett ännu mer spännande liv i höst!

Men be gärna att alla nya tankar som snurrar får bena upp sig lite grann.

Jag är Herren, din Gud. Var inte rädd, jag är med dig.
Du är dyrbar för mig. Jag är Herren, din Gud.

Jes 43 (valda delar)

3 kommentarer:

Jenny sa...

Många, många många kramar! Jag hoppas...

Elin sa...

Ber för att allt ska ordna sig för dig. Kram :)

Anonym sa...

Det ordnar sig på bästa sätt!
Kram Karin