lördag 23 februari 2008

Omsorg

Jag har upptäckt att jag nog har ganska lätt för tacksamhet... Det är skönt! Det gör mig gladare att komma på att jag tackar för saker varje dag! Tack Gud för vänner, familj, att jag är frisk, att jag faktiskt mår bra, att jag är älskad, att jag har tak över huvudet, att jag inte behöver svälta, att jag får ha min Gudstro utan att bli mördad...

Och Gud har omsorg om mig! Och jag får lita på Honom, även om jag gärna vill ha kontrollen själv. Nu har det strulat med lägenhet, så jag har ingen bostad fr o m fredag. Min saker ska få stå i tryggt förvar hos några vänner. Så Gud hjälper mig även med det...
Bibeln säger att jag inte ska oroa mig för morgondagen... det är svårt. Men jag märker ju också att Gud har omsorg! Och denna gången behövde jag bara oroa mig i några timmar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ska se till att du har tak över huvudet. Här finns alltid plats för min emi... kram kram

Emi sa...

Tacktack... känns skönt att veta! =) kram

Anonym sa...

haha... åt lunch med malin och pia idag. båda åker ju till rumänien, malin redan imorgon så hon sa att det är ok att du bor där. Jag har nyckel... å sen reser ju pia bort för en längre tid så... ja jag fattar inte varför jag inte tänkt på detta innan. du kommer definitivt inte vara hemlös. kram