torsdag 14 februari 2008

Jag vägrar ge upp!

Har ni hört historien om två tomater som går över en väg? Den ena blir påkörd och då säger den andra "Kom nu, ketchup, så går vi!". Jonas Gardell gav mig faktiskt lite tröst med detta skämt i "Jenny"... Att min omgivning kan stötta mig genom att faktiskt inte låta mig ge upp utan säga: "kom igen, vi går vidare"... och att acceptera att jag blir "överkörd" ibland, att saker förändrar mig så att jag inte är samma Emilie som tidigare... men ändå någon som de vill fortsätta vandra med... Även om jag är ketchup, en röd sörja... som nu.

3 kommentarer:

Malena Nilsved sa...

Jag älskar dig och vill vandra med dig, Vare sig du är röd eller svart!

DyschDysch sa...

Ja vill alltid va me dig med. Spelar ingen roll hur du mår. Mina öron finns alltid för att lyssna. Glad alla hjärtans vännen. Tack för brevet =), Jenny har jag oxå läst för nått år sen. KRAM

Anonym sa...

Det var en fin tanke min vän! Och ja...jag hoppas verkligen att jag kan vara där för dig och säga "kom nu går vi"....vi alla blir överkörde lite då och då...men vi är älskade ändå! Stor kram