onsdag 6 februari 2008

Förändring

Träffade en gammal kombo idag på affären. (Han hälsar, Elin!) Vi stod där bland tvättmedel och glödlampor och uppdaterade varandra om våra liv. Jag insåg plötsligt hur förändrad jag är som person mot första gången vi träffades. Jag vet inte om han märkte någon skillnad... Men jag märker väldig tydlig skillnad. Jag är en annan person, beter mig annorlunda, tänker annorlunda... Kanske främst tänker annorlunda. Det handlar inte om relationen mellan honom och mig, utan min relation till mig själv. Det är faktiskt fantastiskt! =) 2 år är i och för sig rätt lång tid. Men samtidigt, det har hänt massor på de här två åren! Är det bara jag som tänker att jag är förändrad? :P

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, inte bara du. Man förändras! Och bra är väl det.. vad skulle man annars med utbildning till?

/sångtanten från Piteå

Emi sa...

Men e det bara utbildningen som förändrar?? Det tror ju inte jag... Möten med människor & situationer i livet tror jag har förändrat mig mer... Eller så nedvärderar jag min utbildning... hum, not good!

Anonym sa...

Absolut, det hör till. Och när man blir äldre har man ju varit med om mer (och fler dagar)... Men min utbildning har ändrat mig iaf. Har börjat tänka på flera nivåer, med nya dimensioner och med mer forskning och fakta i bakhuvudet.
/Emma