onsdag 6 juli 2011

Hönökonferens

Igår var jag på konferens. Innan jag åkte ut tänkte jag på hur känslan var innan en konferens när jag var tonåring. Alla vänner jag skulle hänga med, sena nätter, skratt, många roliga möten m.m.
Igår innan jag åkte ut tänkte jag på mötet. Att det är skönt att få nya tankar, bli inspirerad, få chans att lära mig mer om mig, Gud & vår relation...

Väl på mötet kändes det verkligen så. Visst va det roligt att råka träffa en gammal hemgruppsmedlem från Örebrotiden som jag inte sett sedan 2008... Men det viktigaste var ju de nya tankarna om Gud, mig själv och min plats i den här skapelsen.
Britta Hermansson pratade om att vara grenen som fåglarna (medmänniskor) kan få landa på; vila upp sig, hämta kraft ifrån. Och att jag är grenen på vinstocken, den som är källan till allt liv, som ger mig kraft att vara grenen. Hon tipsade om att se filmen Gudar & människor där liknelsen blir mer konkret.

Det kändes alldeles lagom med en kväll. Jag kanske börjar bli gammal...?

Inga kommentarer: