måndag 25 juli 2011

Första semesteretappen

... gick till Töreboda. Där provade vi kulturpaddling. Turen gick i Göta kanal mellan Töreboda & Hajstorp tillsammans med en guide. Kanadensarna och paddlarna hade guiden tillverkat själv. Väldigt roligt att testa på. Jag fick sitta fram och det kändes väldigt bra hela första timmen. Vi fick lunch på Hajstorps slusscafé och Pensionat; paj och god sallad. På bilden ser ni de goda drickorna vi fick (reklampaus):


Vi åt vår lunch vid slussen och tittade på båtarna. Sedan tittade vi på hantverk på detta ställe och jag köpte garn... Har liksom blivit lite beroende av pyssel nu.



Väl på väg tillbaka till Töreboda fick vi ställa upp som modeller för en facebookgrupp. Här ser ni bevisbilden:



På väg tillbaka fick jag sitta bak. Helt fel. Mina fötter somnade hundra gånger och vi fick lite svårigheter att styra rätt när jag alltid behövde pausa... Så - nu har vi lärt oss att jag ska sitta främst. (Ni vet att man ska sitta på knä, va? Och använda sittbrädan som stöd under baken. Då är det bra om sittbrädan är i en lagom höjd för att ge stöd...).

Inga kommentarer: